Välbefinnande varje måndag Nyhetsbrev GRATIS
Ange din e-postadress:

Tyck gärna till om sidan! Skicka ett mail till oss. Klicka här!


Vad alla borde göra som sitter mycket
Hälsoeffekterna av att vara stillasittande långa tider är otaliga. Flera nya undersökningar visar att stillasittande är skadligt även för den som tränar och lever en aktiv livsstil.

Vi har skapat en kultur där vi blir allt mer och mer fysiskt inaktiva, och vi behöver träna för att behålla vår hälsa. Det räcker dock inte med träning, vi behöver ta pauser från sittandet och när vi sitter behöver vi sitta mer aktivt.

När din arbetsdag fylls med otaliga timmars passivt sittande behöver du göra något åt det. Av ett åttatimmars arbetspass sitter många sex-sju timmar med få pauser.

Långvarig inaktivitet såsom vid ett stillasittande arbete kan i längden medföra olika problem med hälsan och välbefinnandet. Såsom försvagade muskler, benskörhet, nedsatt rörlighet, dålig koordination och balans. Det bidrar till övervikt, diabetes, högt blodtryck, förhöjda blodfetter och hjärtkärlsjukdomar. Det kan ge bidra till förstoppning, cancer, depression, ökad stresskänslighet
(Källa Arbetsmiljöverket)

I min video får du lära dig några enkla övningar för att sitta mer aktivt.

Vill du har mer så ger jag bort min e-bok Öka din vitalitet genom att bli resligare. klicka här och skaffa den nu!
https://welledge.clickfunnels.com/...
Du får ett gratis 8-veckors program för att förbättra din hållning.























Spa